Unghundskurs

Igår var första tillfället på vårens unghundskurs. Jag går inte så ofta kurser med mina hundar men var och en har ivartfall fått varsin kursupplevelse. Detta är andra gången för Is, hon är den jag känner att jag vill jobba med och kanske faktiskt behövs jobbas med mest. Hon är svårmotiverad och lite för sävlig.. Gör allting på ett litet halvhjärtat sätt. "Okej då..om jag nu måste ta godisen så gör jag väl det.." Det är kul iaf och lärorikt! Mest lärorikt får jag nog påstå är erfarenheten att jobba med olika hundar. Det är stor skillnad och roligast är ändå att komma dit med en halvjobbig, skällig hund - där ser du mest resultat.. Is händer det inte så mycket hos men jag ska bannemej lägga ner mej ordentligt för att få upp hennes arbetslust! 

Igår började vi träningen med kontakt. Det sitter sen förut hos Is så det behövdes inte så mycket träning där.. Vi får börja röra oss i andra miljöer och träna så det blir lite utmaning för henne.

Vi går alltid våra kurser på Sjöbyns hundpensionat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback