Unghundskurs del 3.

Igår var det återigen dags för min och Is kvalitetstid tillsammans. Det märks mer och mer på henne att hon tycker det är kul när vi kommer fram till Sjöbyn. 

Vi fick träna på namnövning och inkallning. Som vanligt är ju jag rätt nöjd med Is och när det gäller inkallning eller att ha henne lös så brukar hon komma till mej titt som tätt och håller sej alltid i närheten även om vi har Trollet med oss som mer än gärna tar ut svängarna ordentligt..
Igår använde jag mej av en luddig tumvante som motivation, jag tycker nog att hon gillade den skarpt! Vi kampade bra och hon vägrade släppa vanten, så den får förbli min motivationsretning och belöning. Skönt att jag har hittat något som hon går igång på! Vi testade lite mer klicker oxå, jag måste få in det som rutin!

Hon är inte så sur på de andra hundarna längre, som hon alltid kan bli. Hon beter sej inte illa men hon visar rätt tydligt för mej att hon vill att de håller sej en bit ifrån henne men igår så viftade hon på svansen och vill nästan fram till några av de andra. Superkul! 

Återigen. Min lilla Fis är det bästa jag har, hon är så jävla bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback