Kurs på Sjöbyn del 2.

Idag var det andra tillfället på Sjöbyns hundpensionat och unghundskursen. Fisen var lite gladare idag och lättare att jobba med, det gick kanoners! Vi fick börja med kontakt och sen träna följsamhet och att hälsa fint. Hälsa fint är ju något som Fisen kan ibland..typ när hon själv vill. För en del gånger vill hon ju inte ens hälsa alls. Men har de lite godis med sej då är det genast väldigt intressant! 

Även om jag är väldans glad i min lilla Is så är jag lite avis på två andra på kursen, det är nämligen två faraohundar i vår grupp. De är ju så sjukt fina! Ståtliga och snygga! Så kommer Fisen med sitt bastanta huvud och klumpiga kropp, haha. Snygg är hon men ståtlig kanske kan diskuteras.. ;) 

Jag längtar ivartfall redan till nästa tisdag. Nu har jag fått upp min träningsmotivation ordentligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback