Mârtensmys

Igår tog jag med mej lilla Fisen o åkte mot den stora staden, det är ju full fart där inne denna helgen. Först gick jag en sväng på egen hand med sällskap av godingen MLI. Efter ett tag tyckte jag det började tunna ut lite på folk så jag hämtade skitungen för att ta en sväng med henne oxå - superbra miljöträning!! Tyvärr misstog jag mej lite så det var ganska trångt emellanåt men med lite godis löste vi den situationen! Andra hundar är fortfarande lite läskiga men så länge de inte säger något eller visar överdrivet intresse så bryr hon sej inte om dom. Gaphalsar som skäller o drar i kopplet däremot är inte populärt..inte så populärt hos mej heller så jag förstår henne.. ;) Något som irriterar mej är småhundar som är helt rabiata, personen som håller i kopplet (antagligen ägaren) säger inte ifrån utan lägger istället armen/handen framför bröstet på hunden för att hålla in den, pratar som en bebis och försöker få hunden att förstå att "neeeejdå, hunden äj inte falig, en söt liten voffsing ju!" HELT FEL!!! ..bara en parentes.. Tillbaka till mârten - vi tog även en tur på tivolit och jag kände nog att jag pressade lite på gränsen där, inte helt ok ställe att gå igenom, massa ungar som springer överallt, höga ljud o stora karuseller som svischar förbi! Men även där gick det supert, hon insåg att det finns människor i hennes egna höjd o herregud va intressant o kul! De där små människorna hade ju godis i händerna oxå, lätt att sno o slicka på! Lilla goa Fisen, henne är jag minst sagt stolt över!! 

Kommentarer
» Mimmi

Håller med dig ang småhundar. Härligt att hon var så duktig i folkmängden. Bra socialträning. Funderar på att starta blogg om hundarna igen, kan du detta med design på blogg.se? Mao, skulle du vilja hjälpa mig:) Kram Mimmi o lejonen.

2011-09-25 14:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback