Idag vaknade jag..

..och saknade vår gamla hund Waica. När jag gick förbi Hemi på väg till toan så gäspade han precis som Waica alltid gjorde. Bad man henne om nånting så gäspade hon, skulle vi mysa så gäspade hon, när hon vaknade så gäspade hon..på sitt sätt. En lång, utdragen gäsp o hon tog nästan i för att den skulle hålla i sej, huvet skakade av trötthet. O så gjorde Hemi imorse, det kändes i mitt hjärta. Uffamej..en del sätter spår hos en o tanten satte verkligen spår på alla sätt o vis!

Waica o Trollet på gården i Vansbro.

På golfbanan i Norge där jag jobbade om somrarna förr.

Waica o Hemi när han är åtta veckor gammal och precis kommit hem till oss!

Hela gänget nån vecka efter Hemis ankomst. Troll tacklade lillskiten så han fick en spricka i benet, därav elefantbenet..lilla Hemi.

En yngre Waica från tiden när vi bodde i Kila.



Kommentarer
» Linda

Fina Waica! Hon är verkligen en VACKER tjej! Förstår att du saknar henne för även om man stormtrivs med de man har hemma hos sig så sätter verkligen varje individ sitt eget lilla avtryck.. Tänk, jag saknar tom en schäfer min faster hade när jag var liten. Och den tiken träffade jag väldigt sällan!



(Hade förresten glömt bort att Hemi skadade benet när han var bebis, är det något ni märker av nu eller har det läkt bra? :) )

2011-10-18 16:28:02
URL: http://goldstaff.wordpress.com
» Mimmi

Grönner jag...var är det du bor? Funderar på om det är det röda huset jag ser varje dag över åkern från mitt jobb på Bäck. Brukar tänka att det verkar så mysigt att bo där:) Kramen

2011-10-18 22:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback