dag 24: detta gör mig glad



det är inte just specifikt den här hunden som gör mej glad (jo det gör hon men det är inte det jag vill berätta i detta inlägg) o det är inte heller just den här bilden utan det är ägarna till hunden. mina uppfödare - miranda o gaute.
jag har turen att ha så bra uppfödare o de vet så väl om att jag är supernöjd med mina hundar, men det jag inte tror att de vet är att jag känner mej väldigt ärad att få förtroende av dom som jag så ofta får. t ex, vi har passat några hundar åt dom genom åren, jag har själv höga krav på mina hundvakter - det är en hel lista med to-do's o vad man får/inte får göra! när jag tänker på hur jag själv är utgår jag ju ifrån att andra är likadana, hundar är ju som ens barn = dyrbarast i sin omkrets. o jag får chansen att ta hand om deras guldkorn! hur awesome är inte det egentligen? 
ett annat exempel är att jag har vid ett par tillfällen varit med när det är valpning på gång. även det är ett stort förtroende, iallafall tycker jag det! en sådan stund kan vara påfrestande, man vakar o vakar o vakar..man blir trött, hungrig, sliten o korkad i huvet. jag själv hade inte velat ha "vem som helst" i mitt hem om det skulle valpas här, men de kör på sitt rejs o är sej själva rakt igenom även när jag varit där, flera dygn i sträck! jag vet inte med er men jag kallar det förtroende! 

så. summa summarum = de gör mej glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback