Memea Mohlin.

Idag har jag spenderat dagen i en föreläsningssal, "Vem vet vad hunden säger?" med Memea Mohlin. Lärorikt att få se bilder på hundar i olika sinnesstämningar och hur deras kroppsspråk ser ut. Med en hög hundar i huset så har jag lärt mej ganska mycket om hur hundar kan prata med sin kropp men jag får erkänna att jag är rätt insnöad på just "min" ras och läser såklart de bäst.
Väldigt trevligt även att träffa andra hundmänniskor! I min vänkrets är ju jag i stort sett den enda som lever ett riktigt hundliv..

Vissa punkter i programmet kände jag faktiskt redan till, eller kände igen mej i det. Det känns ju ändå rätt skönt att gå på en föreläsning och redan va med på det som sägs, då har man ju faktiskt lite kött på benen sen förut. 

Summa summarum. En bra dag i hundens tecken. Jag giller't!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback