Dags för Trollet att avancera lite..

Well, matte/mamma/husmor/frugan/hemtjänsten/älskarinnan/städerskan/flickvännen (you name it..) får ju för sej att ta en joggingtur ibland men det händer väl inte direkt ofta..inte så ofta som det borde kanske. Därför har allt-i-allo-Angelica börjat ta itu med sin självdisciplin och därmed börjat jogga mer regelbundet. Idag var det dags för Trollet att få följa med, hon behöver ju skärpa till kroppen lite hon med. Hon var jätteduktig! Jag hade en tro om att jag antingen skulle bli släpandes efter henne när hon sätter av i full galopp eller att jag skulle få stanna var o varannan sekund för att hon kände nån go lukt eller skulle kissa - men icke! Nån gång fick jag säga till när hon var på väg att vika av mot dikeskanten förstås.. Behöver jag nämna att Morgan var med oxå? Knepig katt det där..

Skönt, nu får jag sällskap på mina väldiga turer!

Kommentarer
» Mimmi

Nej det blir inget Hund 2011 för oss heller. Har varken råd eller tid just nu, energi och pengar går till flytt. Men det hade vart kul att vara där och strosa runt och kika. En upplevelse bara det. Ha en bra dag. Kram

2011-11-10 08:17:42
URL: http://jagolejonen.blogg.se/
» Anonym

Jag har försökt jogga lite med Aji men hon tycker att det är så meningslöst. Varför köra ett tråkigt tempo när man antingen kan gå eller springa allt vad man kan. Finns liksom inget mellanläge...:)

2011-11-18 08:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback