hemi

hemi har under några dagar varit ensam hund i huset, lilla per o fina lilah har åkt hem till sin mamma o pappa i hagfors.. det blev SÅHÄR tomt!!! och SÅHÄR lugnt! som MLI sa häromdan när hon var här en sväng; "det är så tyst.." och ja, det är det! men ändå så skönt. vi har verkligen haft kvalitetstid med vår herre, njutit av varenda promenad, lekt i skogen, tränat på hundmöten, tagit bilder o fått några extra matbitar vid köksbordet. (nej våra hundar tigger inte alls vid köksbordet. och nej, våra hundar får ingen mat vid köksbordet heller. nej, nej, inte alls!) han har visat sin verkliga sida och skött sej exemplariskt, vilket får oss att älska honom ääännu mer såklart. 

här är några bilder som vi tog vid kyrkomuren när vi promenerade in till stan. 


vad är en hemi utan dregel?







jag måste ju säga att vi är MYCKET stolta över våran hemi, som vi faktiskt inte trodde skulle bli såhär snygg. han är allt en redig charmör..mammas lilla hjärta! 

för övrigt vill jag tillägga att promenaden som vi tog in till stan med hemi gick superbra! det är inte många gånger vi har varit i stan på sistone för att gå på promenad, det har helt enkelt glömts bort. så i helgen gjorde vi slag i saken o gick in (vi bor några kilometer utanför stan). behöver jag säga att hemi skötte sej? vi mötte flera hundar på den lilla gångbanan o det gick kanon. vi mötte även joggare, tant med rullator, cyklister, människor som stirrade på honom (med ett leende så jag antar att de gillade vad de såg), barnvagnar..ja allt man kan tänka sej mötas på en promenad o ingenting var han brydd om! jag trodde faktiskt att de som joggade emot oss skulle vara ett orosmoment, men icke. jag är imponerad och stolt som få och väldigt kär i min hund!

TACK SOM FAN miranda o gaute (presagaute's kennel) för ännu en toppenbra hund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback