Resultat Ransäter


Presagaute's Hustru Ärmgard - BIR valp 

Presagaute's Troll - BIR o CERT

Presagaute's Rufus (Hemi) - BIM o CERT

Våra förväntningar var inte höga så gissa om vi var glada när dagen var över!! Hemi var ensam hane dock men det behöver inte betyda att de vinner för det. Och han fick ju ett cert OCH ett cacib! Tills de insåg att rasen inte kan få cacib..hur det nu går ihop..de får ju cacib i andra länder. Ivartfall fick han lämna tillbaka den vita rosetten. Något rörig i ringen men han skötte sej väldigt bra ändå! Lille hemigubbsen..



Hemis kritik; "Kraftig stor hane. Maskulint huvud. Bra skalle o nos. Korrekt uttryck. Bra hals o rygg. Kunde vara högre över länden. Tillräckligt sluttande kors. Bra skurna (?) vinklar. Rör sej med rastypiskt steg. Tillräckliga rynkor. Fin päls."

Trollet blev BIR o fick CERT hon med! Miranda gjorde ett toppenjobb som sprang med magen i vädret, tusen tack för det! Så hon var inne i stora ringen o röjde, fast åkte ut med en gång..skräll liksom. De kan ju inte ens få rätt rasnamn, känns inte riktigt som man är med i spelet jämt. 



Trolls kritik: "Kraftfull tik av bra typ. Bra skalle o nos. Bra överlinje. Goda proportioner. Passande benstomme. Tillräckliga vinklar. Kunde vara en aning stramare i läpplinjen. Rör sej med rastypiskt steg. Bra päls och färg."

Grattis till oss!! O grattis till Skorpan som blev BIR-valp, hon fick minsann vara med i tidningen! http://www.nwt.se/munkfors/article944181.ece

För övrigt har det varit en superkul helg! Vi har bott i husvagn hos M & G, myst med hundar och haft det trevligt med andra valpköpare. Perfa semester! Själva utställningen är jag något missnöjd med. Prisavdelningen stängde kl 16 utan våran vetskap, men det stod ju minsann i programmet fick vi till svar. När vi dagen efter åkte dit för att hämta ut priserna så var ALLT slut! ALLT! Vi kunde få en handduk om vi ville..tack, men nej tack. Här vinner man rubbet med sina hundar, själaglada vill man hämta en pokaljävel som man kan ställa i bokhyllan men nej..det får vi KÖPA på nån annan utställning. De fick inte med rasnamnet första gången Miranda sprang i stora ringen med Skorpan, andra gången hon sprang med Troll fick rasen heta Dogo Caniario. Nästan rätt..inte dåligt det? Njae. Nästa år hoppas jag anmälan inte är så dyr som den va i år, annars vet jag inte om jag är så sugen.


Kommentarer
» Anonym

Ett jättegrattis till de fina resultaten!!! Kram

2011-08-01 23:58:57
» Linda

GRATTIS! :D Dra mig baklänges vilken storslam!! :D Inte helt otippat tycker jag, du vet ju vad jag tycker om dina hundar.. ;) KUL att en domare har samma syn på saken! Precis som du skriver är det ju inte säkert att Hemi hade tagit cert och blivit BIM, han kunde ju lika gärna åkt ut på en trea (3:a är numera G va?).. Men det gjorde han såklart inte! ;) När är det dags igen?



Härligt att du också behöver babbla av dig lite! Ingen semester (den lyser med sin frånvaro) men en kanna kaffe en vardag eller en flarra vin en lördagskväll är jag riktigt sugen på.. ;) Måste ju få träffa dina fyrbentingar av större modell också, DET har jag längtat efter! :)



Kram



Btw, bloggen har jag hållt lite i smyg för att slippa läsare man inte vill ha.. ;) Som tur är finns ju funktionen med lösen på vissa inlägg via wordpress, MYCKET uppskattat när man behöver skriva av sig! För snoka rätt på bloggar, det är ju inte direkt svårt när man verkligen vil, så jag antar jag inte är så privat längre.. ;)

2011-08-02 15:31:44
URL: http://goldtsaff.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback