frej kickan

igår bestämde jag o sambon (ok..jag..) att vi skulle ta en promenad med hästarna! dags att röra på hullet så kickan kan glänsa på beachen i sommar..hosthost.. jag tränsade kickan eftersom jag fick ett supersug efter en ridtur men ORKA SADLA. dessutom har jag rivit isär allt som går på hennes sadel när jag gjorde ren den o smörjde upp allt, så om jag skulle haft sadel hade jag behövt pyssla ihop det..tar nog inte så lång tid dock men är man lat så är man. så jag nöjde mej med att tränsa henne. gick en bit först o när vi vände för att gå tillbaka studsade jag upp. jag trodde hon skulle vara ganska cranky som hon brukar vara, men nä. nästan som hon njöt lite! fina, fina kickan! första gånge jag red henne barbacka så tyckte jag det kändes som om jag inte hade nån kontroll men nu var det skönt att bara lunka utan en massa läder-crap så barbacka-turer får det bli fler gånger! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback